Tuesday, July 22, 2008

'THE IRRESISTIBLE OF TAT SENG'

Assalamualaikum...hola mi amigos..kpd kawan2

Setelah darah2 ku menyerap kebosanan hingga merangsang otot2 jariku jd telah sy putuskan untuk menulis menatang ini buat tatapan semua kawan2..


tat seng....itulah selipar kegemaran ku...perasaan pd kali pertama memakai selipar ini agak x brapa selesa kerna terasa ketat mcm x muat ja walaupn sudah memilih saiz yg sesuai...tp bla dah lama2 tu terasa 'YA ALLAH!!!SELESA GLA'.....itulah gambaran nak tunjuk keselesaan selipar tu...

sy ska selipar ni sbb dia unik...dan byk kebaikan disamping keselesaan...

terpijak tahi lembu???terpijak tahi kucing??
hah.semua tahi2 itu small matter ja bg pemilik selipar ini
samak ja 100% long lasting comfort clear
itulah keunikan tat seng..........

mungkin kwn2 tertanya2 mengapa namanya tat seng....knapa x dinamakan tat meng ???
sbbnya snang ja ... sbb org cina yg buat....kalu pak arab yg yg buat selipar tu akan tkaq jenama jd ali karimi ...
kesimpulannya selipar tu nama tat seng sebab org cina yg reka....
x mengapala.sbnanya nk kongsi kpd kawan2 yg x tau asal-usul nama tat seng . kwn2 usahlah berduka lara.sy akan ceritakan...ceritanya berbunyi begini......



Pada zaman dahulu di negara China wujud sebuah negeri dipangel Wa Ca Ya Sa Ma Lu.negeri itu amatlah cantik namun cantik x bermaksud tiada bahaya...rakyat2 negeri itu sering diancam dgn wujudnya kelompok harimau yg semakin membiak dgn jayanya dan fenomena ini amtlah ditakuti oleh semua homosapien dinegara tersebut...dan disebuah kampung yang dipanggil kampung inspektor chenuhun tinggallah seorang jejaka tampan bernama Seng dan seorang ibu yang ska berjudi bernama Alexis(kacuk amerika beb).mereka bkn sj miskin malah teramat2 miskin. disbbkan hobi si ibu yang ska berjudi.mereka terpaksa merantau tanpa sesen pn bagi mengelakkan diri drpd cheti haram kerna si ibu ska berhutang utk bermain judi.disebabkan x da sesen pn jd si anak terpksa korek kubur,mengemis,mencuri dan menipu.tp pada hakikatnya dia seorang yang baik hati cuma dia terpaksa melakukan sedemikian rupa utk menyara idup mereka sekeluarga yg cedera parah.pada suatu hari ketika si jejaka kacak tersebut merayau2 di ladang getah terbiar ,...tiba2 muncul seekor harimau betina yg kulitnya berbelang horizontal.dkatakan oleh penduduk kampung sebelah kanan ladang tersebut ,harimau betina tersebut adalah species harimau yang x keruan dan gila seks...(harimau mcm ni pn ada???)...astaghfirullahalazim ...apabila terserempak dgn harimau tersebut,pemuda tersebut merasa terkejut yang amat sangat ibarat jantung terpelanting masuk perigi.....'didalam hati jejaka tersebut dia berkata,'arrrghh!!!tdak!!ak kna jaga maruah ak!!!ak lelaki suci'...alangkah baiknya lelaki tersebut.kalau bdk2 zaman skarang....harimau ka??kucing ka???semut itam ka??...semuanya dibalas bawak balik ke rumah..astaghfirullahalazim...apala nak jadi...dunia da terbalik...ok kta sambung...bla da terserempak mcm tu jd ,mau ka x mau dia terpaksa bertarung demi maruah...maka bertarungla laki tersebut dgn semangat juang yg tinggi dgn harimau berbelang horizontal tersebut...diceritakan oleh warga2 tua di kampung sebelah kiri ladang tersebut ,pertarungan mereka berlangsung selama 5 hari 5 malam tanpa sebarang commercial break.... akhirnya harimau tersebut kalah kerna dimakan bunga rafflesia yg idup liar di kawasan tersebut dan jejaka tersebut telah menang dgn girangnya....namun begitu bkn mudah untuk memenangi seekor harimau berbelang horizontal... selipar yg dipakai jejaka tersebut telah dipijak harimau tersebut ketika bertarung di atas lapisan pucuk daun keladi lalu putus ....akhirnya jejaka tersebut telah mengambil kputusan utk membuat selipar sendiri drpd getah2 chewinghum yg ada diladang getah itu...kerna bg penduduk di negara tersebut ,seorang jejaka yg tdak berselipar,dia seolah2 seorang manusia yg bergigi kuning dan tiada teruna..jd utk menjaga imej ,dia telah telah menghasilkan sepasang selipar(selipar tat seng sekarang)....maka berjalanlah dia dgn ironisnya masuk ke kampung2 dgn selipar rekaannya...semua penduduk kampung terkesima melihat seliper Seng(nama jejaka tersebut) kerana belum pernah mereka lihat selipar yang seunik selipar itu....namun begitu Seng mengalami satu masalah(masalah yg serupa seperti penulis)...kerna dia terasa ketat sewaktu memakainya...disebabkan terasa ketat jd dia bejalan dgn lenggok yg agak pelik iaitu berjalan dgn terkepit2 lutotnya...apabila kanak2 melihat seng berjalan begitu mereka mengejek seng,...'SENG KETAT!SENG KETAT!'......jd lekatlah dimulot rakyat2 negara tersebut dgn nama seng ketat...pd masa yg sama telah wujud satu kelompok masyarakat x bermoral dan tidak bertamadun yg ska mengejek seng dgn speed yang laju dan bertukarlah nama ejekan seng menjadi...'SENG TAT'......
(cuba try kalau x percaya dgn penulis)
...disebabkan fenomana ini terjadi di China jd apabila selipar tersebut telah dikomersilkan oleh anak2 beliau dan berjaya memasuki pasaran malaysia nama seng tat yg diabadikan sbg jenama itu telah bertukar mentadi 'TAT SENG'....kerna walaupn masuk malaysia tp kta pkey gak la sket stail2 eropah tambahan skarang ni dunia globalisasi.kalu dieropah family name akan berada dihadapan..(kalu x bra paham strukur nama sila tonton perlawanan badminton hafiz hasyim ..nama di belakang baju akan jadi hasyim hafiz...cm2 la konsepnya).....dan disebabkan hal itu maka wujudlah selipar 'TAT SENG'.....sekian......

begitulah ceritanya kawan2....

(perasaaan penulis:bimbang kna saman)

tat seng ni bagus....kalau org pmpuan tu kalu bf buat hal bley ja guna tat seng ni wat lempang....trus zuhud bf2 korang....kalu laki plak kalo korang guna mmg macho la..bersinar2 di waktu malam...
so gunala tat seng lg pn harganya x mahal.......
sy beli rm2.70 ja....hah!!!....
tp semenjak dua ni agak musykil sbb lain kedai lain harga.......

(p/s: ahli parlimen ijok...sila ambil perhatian)
sekian.....GUNALAH TAT SENG UTK BERJAYA....
(p/s :penulis kepenatan)
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

6 comments:

http://hav8.blog124.fc2.com said...

i like......

Naim said...

ไหนซื้อได้?ได้กูใช้ไปส้วมขี้.....

nOin anaK jamiL (= said...

ya ampun!!!!!! aku terkesima =O

syue said...

perghhhh..terharu aku dpt tau asl usul tat seng...

adreen said...

saya sgt bahagia bila bersatu dgn kamu kamu memperjuangkn nasib selipar tat seng..bahagia2..huhuhu

biskott said...

aku tak suka tat seng sebab berat.
kalau aku pakai, diorang kata aku zombi.

aku lebih suka pakai selipar bijik2 itu. sesuai untuk ke tandas dan queen'sbay.
hebat gilerr, semua orang pandang selipar bijik2ku di queen'sbay.